pondelok 25. októbra 2010

Elena Begma sa predstavila so svojou pieskovou show!

Elena Vladimirova Begma sa aj nám, gymnazistom, predstavila Pieskovou show, ktorá nám všetkým priniesla nádherný zážitok.


Narodila sa v roku 1984 v Rostove na Done. Ukončila Rostovské umelecké učilište um. M.B. Grekova a neskôr vyštudovala Moskovský národný akademický umelecký inštitút um. V.I. Surikova. Vo svojich dielach sa snaží ukázať iný uhol pohľadu na kreslenie pieskom, nie farby ani štetec, iba ruky maliara vytvárajú na piesku príbeh meniacich sa obrazcov.
Tejto nadanej umelkyni sme položili zopár otázok a odpovede na ne vám teraz ponúkame.

Kedy ste sa prvýkrát stretli s týmto typom umenia?
Naučil ma to môj mladší brat, ktorý bol na kurze maľovania do piesku. Túto techniku som využila aj v súťaži krásy a talentu, kde dievčatá z mnohých krajín predstavovali svoj talent, či už tanec, spev a podobne. Ja som sa predstavila maľovaním do piesku, kde si ma porota všimla a nakoniec som túto súťaž aj vyhrala.

Venujete sa aj iným formám umenia?
Áno, maľujem obrazy. Kreslím portréty, svoju krajinu, autá, no najviac ma baví maľovanie do piesku. Nakreslenie portrétu mi trvá asi mesiac.

Kde všade ste už predstavili svoju show, kde sa chystáte, poprípade akú krajinu túžite navštíviť?
Keďže s vystúpeniami ešte len začínam, len v Rusku a na Slovensku, aj keď Rusko je pomerne veľká krajina.

Pokúšate sa svojím umením divákom podať nejakú myšlienku?
Áno, všetky moje kresby majú určitý dej. Mám široké spektrum divákov a preto si vždy vopred premyslím, čo budem maľovať.

Akú myšlienku v piesku najradšej zobrazujete?
Nemám najobľúbenejšiu tému, ktorú kreslím. Väčšinou mi povedia vopred, na akú tému mám kresliť.

Ako sa Vám páči Slovenská republika, slovenský národ a publikum?
Slovensko je prekrásna krajina s nádhernou prírodou a taktiež je veľmi nábožensky založená. Netušila som, že Slováci takto podporujú kultúru a prídu sa pozrieť na dievča, ktoré maľuje do piesku. Keď prídem do Moskvy, budem im rozprávať, ako je tu krásne.

Venujete sa popri tomto aj modelingu?
Chcela by som, ale nevenujem sa tomu. Maľujem do piesku, maľujem portréty a to mi zaberá veľa času.

Čo by ste chceli robiť v budúcnosti?
Chcela by som maľovať, ale hlavne portréty.

Videli sme na internete video Kseniye Simonovej z Ukrajiny, ktorá taktiež kreslila do piesku. Poznáte ju?
Tiež som videla to video, páči sa mi, ako kreslí, má inú techniku, ale nepoznám ju. Sama som plakala keď som videla to video a veľmi sa mi jej vystúpenia páčia.

Jana Čižmárová
Katarína Pauliková
Prekladala: Dominika Pročková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára