štvrtok 17. januára 2013

Špeciál- UAj

Ráno dňa 16.11.2012 som si časovo rozvrhla na sekundu presne. Plánovala som totiž piecť tradičné .... podávané v ..... tea a tešila som sa, že to, čo som si navarila, si v škole aj zjem (a popritom budem ešte hodovať na obrovskom množstvo DOD-kárskych dobrôt).
Plánovanie mi nevyšlo.Do učebne AJ som vtrhla s 20-minútovým meškaním. Mojou prvou úlohou bolo zdobenie tabule. "Sprav tam nápis Vitajte v našej škole a k tomu nakresli nejaký Big Ben," počastovali ma pani profesroky inštrukciami a mala som voľnú ruku. "Welcome in our school." Ajaj, zlá predložka, čo to vlastne v anglickej učebni robím? Pokus o Big Ben som vzdala hneď na začiatku a namiesto neho som vytvorila abstraktnú kompozíciu na tému Čas na čaj. Názov témy bolo napokon jediné, čo pôsobilo profesionálne.
Priestor na kochanie sa outfitmi spolužiačok a známych bol minimálny , ešte bolo treba doladiť posledné detaily. Dievčence medzitým naaranžovali na podnosy koláčiky a dobroty všakovakých anglických druhov, ktorých sme sa (samozrejme) zatiaľ nemohli dotknúť. "Prišlo mi na um, že by ste sa mohli s Katkou striedať v uvádzaní sekvencií v angličtine," povedala pani profesorka, ktorá sa sama priznala, že tie najlepšie nápady dostáva na koniec. No to bol istotne jeden z jej najbrilantnejších posledných nápadov! Zalial ma studený pot, no vzápätí som sa začala vciťovať do úlohy majstra improvizácie. O zvyšok programu bolo ale príkladne postarané. Usilovní a kreatívni žiaci II. SEKUNDY natočili takmer profesionálny  dokument o tohtoročnom jazykovom kurze v Bath s mnohými poučnými faktami a zaujímavosťami, takže zvedavcom a návštevníkom DOD-u bolo čo ukázať. "Sekunďania" o kurze vytvorili aj prezentáciu, ktorú komentovali ako rodení rečníci. Vstup anglicky hovoriacej a nádherne vyzerajúcej Kataríny Kruľovej, ktorej sa jazykovými kvalitami nemôžem rovnať, neskôr vystriedala reportáž o projekte Comenius, ktorú ste  mohli zahliadnuť aj na Zemplín TV. Posledným bodom programu bola prezentácia o prvom projektovom týždni Comenia na našej škole vytvorená Katkou Greckovou a prezentovaná osobami najpovolanejšími, opäť Katkou a Aničkou Štofirovou.
Huray! Môžeme sa vrhnúť na občerstvenie! DOD sa pričinil o moju novú záľubu v pití Earl Grey a obohatil ma o cenné skúsenosti s improvizáciou a zvládaním stresových situácií. Anglofonní gymnazisti a profesorky, nemáme sa za čo hanbiť.
Autor: Marta Malenka, III.D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára