utorok 23. novembra 2010

Škola hrou


Dlho som rozmýšľal, akou vetou začať túto krátku úvahu, avšak neprišlo mi na um nič lepšie než obyčajné: Moja trieda je divná! Pýtate sa prečo? Dovoľte mi pozvať Vás na našu hodinu matematiky, ktorá vám dá (so štipkou mojej fantázie a štipkou reality) jasnú odpoveď.


Zvoní. Trieda sa po dlhej prestávke veľmi pomaly zapĺňa. Postupne vchádza Anička s kúskom pizze v rukách i v ústach, neskutočne vysmiata Lucia, no aj Petra, ktorá sa vo dverách nešikovne potkne, čo vyvolá v celej miestnosti neskutočný smiech. Väčšine žiakov však zamŕza úsmev na perách, keď do triedy vchádza pani profesorka. Pri ošarpaných dverách sa zastaví, skritizuje divný zápach. „Nám to nevadí, my sme zvyknutí,“ kričí niekto zozadu. Vtom do triedy dobieha Mišo, ktorý sa ospravedlňuje - vraj zaspal. (Dosť dobrá výhovorka. Škoda len, že je štvrtá hodina.) Hodina pokračuje. Mnohí z nás si ani nestihnú vybrať písacie potreby z tašky, už je zapísaná polovica tabule. Úprimne - koho zaujímajú nejaké faktoriály? Obzriem sa za seba: Betka si lakuje nechty, Simona sa naťahuje s muchou, ktorá ju drzo obletuje. Ďuro si čmára, Patrik zase chodí po triede s ceruzkou vo vlasoch a vyhlasuje, že je jednorožec. Zatiaľ čo Martina s Ivanou sa (dosť neúspešne) snažia rozoberať najnovšie módne trendy, Majka nevie prísť na to, ako sa volá mláďa sliepky. Vraj bahniatko. Nuž čo, všeličo sa narodí. Prevrátim očami, pozriem sa radšej opäť na tabuľu. Pribudlo tam snáď sto cvičení, naozaj mám všetko prepisovať? Keď už nie je kde písať, učiteľka sa otočí. Po tom, čo si zo zeme zodvihne sánku, sucho zahlási: „Mládež, buďte konečne ticho! Som z vás absolútne nervózna! Povolila som niekomu bzučať?“ Po takýchto monológoch býva zvyčajne minúta ticha, kedy sa nad sebou zamýšľame. Dnes nie. Ticho prerušuje hlasným výkrikom Majka: „Mám to! Veď je to kuriatko!“ Všetci sa smejeme, okoloidúci ľudia nesmelo nakúkajú cez okná do našej triedy. Vykúpenie prichádza v podobe zvončeka, ktorý hlási koniec ďalšej matematiky. A takto to chodí každý deň...

(Autor si želá ostať v anonymite.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára