piatok 8. apríla 2011

Anglický týždeň

V dňoch ...... sa v našej škole ....... študentov učilo len angličtinu pod vedením troch anglických lektorov. Mnohí si mysleli, že to bude týždeň, v ktorom si oddýchnu od bežných povinností v škole. Opak bol však pravdou, kto sa chcel seriózne zdokonaliť v angličtine, musel naozaj zabrať. Tí, ktorí to nevzali na ľahkú váhu, určite neoľutovali. Konverzovať päť... hodín v týždni po anglicky určite všetkým zúčastneným prospelo.

Už odjakživa bolo mojim snom spoznávať iné kultúry, kraje, spôsoby života,... no nečakala som, že sa mi takáto príležitosť naskytne tak skoro po nástupe na toto gymnázium. Aspoň jedna malá časť môjho sna sa splnila v deň, keď do našej školy prišli vyučovať anglickí lektori počas jedného týždňa.

Prvý deň bol pre mňa náročný, pretože moja hanblivosť mi nedovolila vyriecť ani jedno zrozumiteľné slovo v slovenčine, nie to ešte v anglickom jazyku. S kamarátkami sme sa cítili miestami ako prváčky na ZŠ. Mnohým veciam, ktoré nám hovorili, sme nerozumeli. Báli sme sa komunikovať. Po krátkom čase sme už s lektormi rozprávali bez väčších zaváhaní. Mali sme väčšiu istotu, aj anglické slová sa nám v mysliach hľadali akosi ľahšie. Hodiny nám ubiehali oveľa rýchlejšie ako na obyčajnom vyučovaní. Všetko sa nieslo v zábavnom duchu, čo nám výrazne pomohlo pochopiť veci, ktoré nám doposiaľ neboli jasné. Škola hrou. mohli by sme povedať, ale k tomu sme museli niečím prispieť aj my, študenti.

Liam, David a Daniel nám toho do života dali veľmi veľa. prerušili náš bežný školský stereotyp a vďaka nim sme sa naučili nové veci, zdokonalili sa v anglickom jazyku a spoznali sme odlišný spôsob života za hranicami Slovenska. Nikdy neoľutujem, že som sa zúčastnila týždňa s anglickými lektormi a uvítam takú možnosť aj budúcich rokoch na tejto škole.

Diana Štenková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára