piatok 19. októbra 2012

Interview

O tom, že Gymnázium v Snine navštevujú talentovaní a šikovní žiaci, niet ani najmenšej pochyby. Školský rok 2011/2012, ktorý priniesol našej škole opäť zbierku hviezdnych úspechov, len potvrdzuje toto pravidlo. Ani počas tohto obdobia totiž sninskí gymnazisti neleňošili a množstvo z nich sa zapojilo do rozmanitých mimoškolských akcií, súťaží či olympiád, ktoré priniesli svoje ovocie. Názorným príkladom zručnosti a inteligencie je aj študentka V.KVINTY Barbora Emília Serdulová, ktorej sa vďaka výborným znalostiam z nemeckého jazyka  podarilo minulý školský rok poraziť rivalov z celého Slovenska a stať sa tak víťazkou celoslovenského kola Olympiády z nemeckého jazyka vo svojej kategórii. O tom, ako táto školáčka reagovala na svoje víťazstvo, sa môžete dočítať v nasledujúcom texte, kde nájdete aj čosi z jej súkromia.

R: V školskom roku 2011/2012 si sa stala víťazkou celoslovenského kola v Olympiáde z nemeckého jazyka. Aké pocity si prežívala, keď si sa dozvedela, že si vo svojej kategórii najlepšia na Slovensku?
B.S.: Bola som veľmi prekvapená a zároveň šťastná, ale keď som si išla prevziať medailu, triasli sa mi kolená...

R: A čo tvoje okolie - aké boli reakcie spolužiakov, priateľov či rodiny?
B.S.: Na vyhodnotení mi začala sestra tlieskať tak silno, až sa všetci otáčali. Pani profesorka mi volala dokonca dvakrát, aby sa uistila. Známi mi posielali SMS-ky s blahoželaním. A moja mama tomu neverila.

R: Všetci vieme, že nemčinu máš v malíčku. Prezradíš nám teda recept ako si tento na prvý pohľad možno ťažký jazyk vtĺcť aj do hlavy?
B.S.: Stačí dva roky tri hodiny denne pozerať rozprávky po nemecky :).

R: Napriek tomu, že škola ti dáva občas určite riadne zabrať, zaujíma nás, ako vypĺňaš svoj voľný čas.
B.S.: Čas trávim na Facebooku, chodím von, často hrávam na klavíri a keď nikto nie je doma, tak aj spievam.

R: A čo ty a knihy? Aké typy kníh najradšej čítaš?
B.S.: Čítam beletriu, najradšej mám historické romány.

R: Existuje v tvojom "repertoári" prečítaných kníh aj taká, ktorú by si určite všetkým odporučila? Ak áno, uveď aj dôvod prečo.
B.S.: Zaujala ma kniha Malý princ od Exupéryho. Páči sa mi, ako Malý princ kritizuje správanie dospelých.

R: Aký druh hudby najčastejšie počúvaš?
B.S.: To záleží od nálady, často počúvam Nirvanu, ale aj Green day.

R: A čo tvoje najobľúbenejšie jedlo- máš nejaké?
B.S.: Najradšej mám grilované kurča.

R: Je nejaká súťaž, o ktorej už teraz vieš, že sa jej určite zúčastníš?
B.S.: Tento rok sa opäť zúčastním Olympiády z nemeckého jazyka, avšak už vo vyššej kategórii.

R: Venuješ našim čitateľom nejaký odkaz v nemeckom jazyku?
B.S.: Lernt, aber nicht zu viel!

Emílii ďakujeme za rozhovor a prajeme jej aj v tomto roku veľa úspechov, ktoré zviditeľnia nielen ju, ale aj naše gymnázium.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára