utorok 16. novembra 2010

Ahojte profesori, súčasní i bývali študenti a ktokoľvek, kto číta tieto riadky!

Dostáva sa Vám do rúk prvé číslo nového časopisu študentov a učiteľov Gymnázia v Snine - GO!. Niektorí ste ešte stihli zažiť pokusy o vytvorenie školského časopisu, no žiaden z nich nemal dlhšie trvanie. A teraz sa opäť sformovala redakčná rada, ktorej členovia sú plní naivného optimizmu a za cieľ si vzali vytvoriť časopis, ktorý bude mapovať dianie v škole dlhšie než tri čísla a potom zapadne prachom na cintoríne neúspešných školských časopisov.

Mne ako šéfredaktorke pripadla úloha napísať tieto riadky, teda editoriál. Síce sa amatérsky žurnalistike venujem už viac než tri roky, no na šéfovanie časopisu som ani nepomyslela - rozhodne nie tak skoro. Doteraz som fungovala ako redaktor, ktorý napíše článok o tom, čím ho šéfredaktor práve poverí. Priznám sa, často s poriadnym meškaním a ešte častejšie dosť ledabolo. Šéfredaktorstvo som brala ako niečo, k čomu sa človek dopracuje postupne, keď už má kopec skúsenosti a vie, čo má robiť. A ja som teraz zistila, že článkov som napísala síce niekoľko desiatok, ale neviem v podstate nič. Čo je vlastne dosť hlúpe uvedomiť si v ročníku, keď sa hlásim na vysokú školu, nie? Preto dúfam, že GO! nebude len prínosom pre školu ale aj pre mňa a mojich spolupracovníkov a pomôže nám získať nejaké skúsenosti a niečomu novému sa priučiť. Sokrates vyslovil slávny výrok: "Viem, že nič neviem." - podľa neho je dôležité najprv si uvedomiť svoju nevedomosť a až potom môže človek poznávať. My si svoje medzery a najmä svoju neskúsenosť uvedomujeme, tak dúfam, že sa Sokrates nemýlil a výsledok v podobe kvalitného a zaujímavého časopisu sa dostaví. A rýchlo.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára